Sunday Seminar Meeting သို႔
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပံုေဖၚဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ MBS ဟာ အခုဆို လူေတြေရွ႕ကို ခ်ျပဖို႔ ေနာက္ဆံုးအဆင့္အထိ ေရာက္လို႔လာခဲ့ပါျပီ။ မျမင္ရတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုကေန ဆက္ႏြယ္ျပီး ခင္မင္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြဟာ အခုလုိ ခမ္းနားတဲ့ Seminar ၾကီးေတြ ဦးစီးက်င္းပတတ္ရံုသာမက ေနာက္ဆက္တြဲ MBS Portal နဲ႔ Blog Book ေတြကို တာ၀န္ယူ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ Online Community နဲ႔ နီးစပ္သူေရာ၊ ေ၀းကြာ ေနသူေတြပါ သိသာ၊ ျမင္သာလာပါေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ Seminar ၾကီးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပြဲဦးထြက္ျဖစ္သလို Blogger ေတြရယ္လို႔ အခိုင္အမာရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရိွအေျခအေနမွာ ရန္ကုန္နဲ႔ ရန္ကုန္ျပင္ပက သူငယ္ခ်င္းအားလံုး တက္ၾကြျပီး အခ်ိန္ေပးႏိုင္တဲ့လူေတြကလည္း တတ္ႏို္င္တဲ့ဘက္က ကူညီေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ မနက္ျဖန္က်င္းပမယ့္ အစည္းအေ၀းကေတာ့ Seminar ကိစၥအတြက္ ေနာက္ဆံုးက်င္းပမွာ ျဖစ္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ တာ၀န္ယူမယ့္လူေတြပဲ ဆက္လက္ကိုင္တြယ္သြားၾကမယ္လို႔ ကိုေနဘုန္းလတ္က ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုဆို မနက္ျဖန္ အစည္းအေ၀းက အခ်ိန္ကို အက်ဳိးရိွစြာ အသံုးခ်ျပီး တိက်တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်ရေတာ့မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ဖို႔ က်န္ေနေသးတယ္လို႔ ထင္တာေလးေတြ ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံရင္း ဒီ Post ေလးတင္လိုက္ပါတယ္။
(၁) Logo & Slogan
ဒီကိစၥကေတာ့ ဖိုရမ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပီးသားျဖစ္လို႔ အထူးမေျပာလိုပါဘူး။ တကယ္စီစဥ္ၾကမယ့္လူေတြနဲ႔ Logo ေတြ ဆက္တိုက္ဆြဲတင္ၾကမယ့္ Online User ေတြအၾကား အဆင္ေျပတဲ့အခ်ိန္အတိအက် သိရရင္ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ဖိတ္စာ၊ Flyer၊ Booklet ႏွင့္ Vinyl Designs မ်ား
ဒီကိစၥအတြက္ကေတာ့ Logo ျပတ္ေအာင္ ေစာင့္ေနလို႔ မရပါဘူး။ လက္ရိွတစ္ခုကို အၾကမ္းလက္ခံျပီး Frame ခ်ထားမယ္၊ အတြင္းအျပင္စာေတြ စီထားၾကမယ္၊ က်င္းပမယ့္ အစီအစဥ္ဇယားေတြ တခါတည္း ေဖၚျပဖို႔လုပ္ထားၾကမယ္ဆိုမွသာလွ်င္ မီေကာင္းမီပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘာေတြ ဘယ္ႏွစ္ရြက္ေ၀မလဲ၊ Vinyl Board ဘယ္ႏွစ္ခုေထာင္ျပီး ဘယ္ႏွစ္ခု ခ်ိတ္မလဲ .. ဒါေတြလည္း ဆံုးျဖတ္ေပးၾကပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဒီထက္မွ အေသးစိတ္ရင္ စာရြက္ေတြက ဘယ္ဆိုက္ဒ္လဲ၊ Vinyl ေတြကဘယ္ဆိုက္ဒ္လဲ၊ အခမ္းအနားေနာက္ခံဘုတ္က စာက ဘာေတြေရးမွာလဲ … ဒါေတြက ေနာက္မွေျပာၾကမယ္လို႔ ေျပာလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ လူစုတာျဖစ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ေပးပါ။ ျပီးမွသာ တာ၀န္ယူမယ့္လူက ဆက္လုပ္မွာျဖစ္ျပီး အခက္အခဲကို ျပန္တင္ျပေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ေတြကို Design ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကိုျဖိဳး၊ ကိုခ်မ္းေျမ႕၊ DTP ဆယ္ႏွစ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကို္စစ္အိမ္၊ ဂ်ာနယ္နဲ႔ Publishing အေတြ႔အၾကံဳမ်ားတဲ့ ကိုစိုးေဇယ်တို႔ ကူညီေပးၾကပါလားဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခု အဲဒီအတြက္ Sponsor နဲ႔ Budget ကိုပါ တခါတည္း ခ်ေပးလိုက္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
(၃) ဖိတ္ၾကားေရးႏွင့္ ေနရာခ်ထားေရး
လာတာ မလာတာထက္ လူၾကီးလူေကာင္းေတြ၊ Sponsor Companyေတြ၊ M.D ေတြ၊ CEO ေတြ၊ Marketing Manager ေတြနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းဥကၠဌေတြ၊ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးေတြကို ဖိတ္ရပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကိုေရာ ဘယ္လိုဖိတ္စာမ်ဳိးနဲ႔ ဖိတ္မလဲ … အားလံုးအတူတူပဲလား။ ေနာက္ .. ဘယ္သူကဖိတ္ေပးမလဲ။ ဒါေလးေတြညိွၾကည့္ပါဦးေနာ္။ ေနာက္တစ္ခု ပြဲေန႔ေရာက္ရင္ ဘယ္သူက ခရီးဦးၾကိဳျပဳမလဲ။ အေရးၾကီးတာ တစ္ခုရိွပါေသးတယ္။ ဖိတ္ၾကားလို႔ တက္ေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြအနားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူရင္း တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္က ထုိင္ေနေပးရမွာပါ။ ဒါကလည္း ထံုးစံပါပဲ။ Special Seat Sofa ေတြမွာပါ။ ဒါမွသာ လူၾကီးေတြ သိလိုတာကို ရွင္းျပႏိုင္သလို၊ ရင္းႏွီးမႈလည္းရျပီး ေရွ႕ဆက္မယ့္ အလုပ္ေတြမွာ ပူးေပါင္းလို႔ရမွာပါ။ ဒါကလည္း အေရးပါပါတယ္။ နားေထာင္ရံုရံုသက္သက္လာတဲ့ ပရိသတ္ကိုလည္း ေနာက္လူလာရင္ အဆင္ေျပေအာင္ ကိုယ္ေတြက တခါတည္း ေနရာခ်ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနံပတ္သံုးကို တာ၀န္ယူမည့္လူေတြက ခမ္းမအတြင္း ခံုေနရာခ်ထားေရးနဲ႔ Stage ျပင္ဆင္ေရး၊ ခမ္းမအျပင္ဘက္ Register Table ေနရာခ်ထားမႈကိုပါ ပူးတြဲေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါတယ္။ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေအာင္ဆိုျပီး ၅ နာရီၾကာက်င္းပမယ့္ အခမ္းအနားအတြက္ ၁၀ နာရီစာ ေငြကုန္ခံယူထားျပီးျပီပဲ။ အားလံုးအဆင္ေျပေလာက္ပါတယ္။
(၄) သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာႏွင့္ သတင္းထည့္သြင္းျခင္း
အစကေတာ့ ဒီကိစၥကို ကိုစိုးေဇယ်တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီေပးမယ္လို႔ သေဘာတူထားပါတယ္။ လက္ရိွအေျခအေနအရ သူကူညီဖို႔ တတ္ႏိုင္ေသးသလား။ တတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ တအားေပါ့ဗ်ာ။ မလုပ္ခင္ႏွစ္ပတ္အလိုမွာ သတင္းထည့္မွာျဖစ္ျပီး တစ္ပတ္အလုိမွာ ဖိတ္စာေတြထည့္မယ္လို႔ စဥ္းစားထားၾကဖူးပါတယ္။ ဘယ္ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ထည့္မလဲ၊ ေငြကုန္ ဘယ္ေလာက္ခံမလဲ၊ ဘယ္လိုေရးၾကမလဲဆိုတာ သိပ္အေရးပါေနပါတယ္။ ဒီကိစၥကို တခါတည္း ဆံုးျဖတ္ေပးသြားၾကပါ။ အဲဒီေၾကာ္ျငာအမီ Logo & Slogan ကျပီးဖို႔ လိုအပ္ေနတာကိုလည္း သတိျပဳပါေနာ္။
(၅) Sponsor မ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔ဧ။္ အခြင့္အေရးမ်ား
လက္ရိွမွာ သံလြင္အိပ္မက္အပါအ၀င္ ေထာက္ပံ့ေပးထားအတဲ့အဖြဲ႔အစည္းက အနည္းဆံုး ၃ ခုေလာက္ရိွေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သူတို႔ထဲမွာ ဘယ္သူက Main Sponsor လဲ၊ အားလံုးအတူတူပဲလား၊ ေနာက္ျပီး ထည့္၀င္ေငြေပၚမူတည္ျပီး သူတို႔လုပ္ပိုင္ခြင့္က ဘယ္လုိေပးမလဲ၊ ခမ္းမအတြင္း ေၾကာ္ျငာခြင့္ေတြရိွသလို ခမ္းမအျပင္မွာ လက္ကမ္းစာေစာင္ေ၀တာမ်ဳိးေတြလည္းရိွေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ MBS က ပံုႏွိပ္မယ့္ စာရြက္စာတမ္းေတြနဲ႔ တီရွပ္၊ အခမ္းအနား Signboard နဲ႔ ဂ်ာနယ္ ေၾကာ္ျငာတြမွာေရာ ဘယ္လိုပါ၀င္ၾကမလဲ ဆိုတာ တိတိက်က်ဆံုးျဖတ္ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုလိုပါတယ္။ ဒါမွသာ သက္ဆိုင္ရာ Company ေတြကလည္း ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရမွာပါ။
(၆) ရန္ကုန္ျပင္ပမွ Blogger မ်ားကို ဖိတ္ၾကားျခင္းႏွင့္ ရန္ပံုေငြ အေျခအေန
Blogger အားလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တာျဖစ္လို႔ အားလံုးပဲ လာေရာက္ႏိုင္ေအာင္ လိုအပ္ရင္ လမ္းစရိတ္ကို သင့္ေတာ္သလိုက်ခံျပီး ရန္ကုန္ျပင္ပက သူငယ္ခ်င္းေတြကို ဖိတ္ၾကားမယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ဟာ အလြန္ပဲေလ်ာ္ကန္သလို အားလံုးခ်စ္ၾကည္မႈရေစမယ့္ နည္းလမ္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွဥ္႔လည္းေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားလည္းစြဲသာ ျဖစ္ရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ရိွပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ ရန္ပံုေငြေတြဟာ ဒီပြဲမွာပဲ အကုန္ျဖဳန္းဖို႔မဟုတ္ဘဲ ေနာက္လာမယ့္ အစီအစဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ Portal ၊ စာအုပ္နဲ႔ စာအုပ္ Promotion ပြဲအတြက္လည္း Backup လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေသအခ်ာခ်ိန္ဆျပီးမွသာလွ်င္ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာေပးေစလိုပါတယ္ဗ်ာ။
(၇) တူညီ၀တ္စံုမ်ား
လက္ရိွမွာ တူညီ၀တ္စံုကို တီရွပ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ကုန္က်စရိတ္အရ အဆင္ေျပႏိုင္ေပမယ့္ လူၾကီးေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ Respect မေပးမိသလိုမ်ား ျဖစ္ေနမလား စဥ္းစားမိပါတယ္။ တီရွပ္၀တ္ရမွာ ျဖစ္လို႔ ေယာက်ာ္းဆို ေဘာင္းဘီ၊ ေဘာင္းဘီေတာင္ စတိုင္ေဘာင္းဘီမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ မိန္းကေလးကလည္း ထမီျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းနည္းသြားပါတယ္။ ဒါက အဆင္ေျပမလားဆိုတာ စဥ္းစားေပးၾကပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ဘယ္သူေတြက ဒါကို၀တ္ၾကမလဲ။ Blogger အားလံုးလား၊ တာ၀န္ရိွသူေတြပဲလား။ ၀ယ္ရမွာလား၊ အလကားလား။ ေဟာေျပာမယ့္လူေတြကလည္း အဲဒီ တီရွပ္ေတြနဲ႔ပဲလား။ လူၾကီးေတြ အနားမွာ သြားထုိင္မယ့္ လူရင္း Blogger ေတြကေရာ တီရွပ္ေတြနဲ႔ပဲလား။ ဒါေလးေတြ ခ်ိန္ေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ခဏေလာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးျပီး ျမင္ေယာင္ၾကည့္ေပးပါ။
(၈) တာ၀န္ခြဲေ၀ ထမ္းေဆာင္ျခင္း
ကၽြန္ေတာ္သတိရတာေတြ တင္ျပထားသလို က်န္ေနေသးတာေတြလည္း ရိွပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆို အဲဒီတာ၀န္ေတြကို ဘယ္သူလုပ္မလဲ။ ဘယ္သူက ဘယ္အပိုင္းကို အပီအျပင္တာ၀န္ယူျပီး ျပီးျပတ္ေအာင္လုပ္ၾကမလဲဆိုတာ သိ္ပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ စဥ္းစားမိသေလာက္ေတာ့ ဒီတာ၀န္ေတြရိွတယ္ဗ်ာ။
ပထမပိုင္းက ပြဲမတုိင္ခင္ေပါ့ဗ်ာ။
(က) ခမ္းမငွါးရမ္းျခင္း
(ခ) လိုအပ္ေသာစာရြက္စာတမ္းမ်ားကို စီစဥ္ျခင္း (Logo, Slogan, Flyer, Vinyl, Invitation Card, etc)
(ဂ) ဖိတ္ၾကားျခင္း
(ဃ) (လုပ္ျဖစ္ပါက) တူညီ၀တ္စံုမ်ား စီစဥ္ျခင္း
(င) Sponsor မ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ ညိွႏိႈင္းျခင္း
(စ) ေဟာေျပာမည့္ ေခါင္းစဥ္အလိုက္ စာတမ္းမ်ားႏွင့္ Power Point မ်ားေရးသား အတည္ျပဳျခင္း
(ဆ) အခမ္းအနား အစီအစဥ္ႏွင့္ ေဟာေျပာမယ့္လူမ်ား တိက်စြာ သတ္မွတ္ျခင္း
ပြဲမတိုင္ခင္ေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ထင္ပါတယ္။ ပြဲေန႔က်ရင္ေတာ့ ဒါေတြရိွလာမယ္ဗ်ာ။
(က) Register Table တြင္ ေနရာယူျခင္း
(ခ) ဧည့္သည္ႏွင့္ အထူးဧည့္သည္မ်ားကို ၾကိဳဆိုျခင္း (တံဆိပ္မ်ား ရင္ဘတ္တြင္ ကပ္ၾကဦးမလားမသိ)
(ဂ) အခမ္းအနား အျပင္အဆင္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္၊ Network ကိစၥမ်ားတာ၀န္ယူ ၾကီးၾကပ္ျခင္း
(ဃ) ဓါတ္ပံုႏွင့္ ဗီဒီယိုရိုက္ကူးျခင္း
(င) အခမ္းအနားမွဴးမ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း
(စ) ေဟာေျပာျခင္းႏွင့္ ေမးခြန္းမ်ား ေျဖၾကားေပးျခင္း
(ဆ) (ထည့္သြင္းျဖစ္ပါက) Interview Section အတြက္ အေမးအေျဖလုပ္ေပးျခင္း
ဒီေလာက္ေတာ့ ေတြးမိတယ္ဗ်ာ။ က်န္ဦးမွာပါ။ ေမာင္ပြတ္တို႔ေတာ့ ကိုယ္တိုင္၀င္ျပီး ႏွမ္းမျဖဴးရတာနဲ႔ တကယ္လုပ္ေနတဲ့လူေတြကို အာရံုလာေနာက္သြားျပီ။ စိတ္မရိွပါနဲ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပထားတဲ့အထဲမွာ အပိုၾကီးေတြလည္း ပါခ်င္ပါမယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာက ဒီအစညး္အေ၀းမွာမွ ဒါေတြ အတည္မျပဳလုိက္ရင္၊ တာ၀န္ခြဲမေပးလိုက္ရင္ ခမ္းမၾကီး တေနကုန္ငွါးထားလည္း ကေသာင္းကနင္းျဖစ္ဖို႔ မ်ားေနပါလိမ့္မယ္။ သူမ်ားပိုက္ဆံေတြ (Sponsor) လည္းပါလို႔ အမွားအယြင္းမျဖစ္ဖို႔၊ မလစ္ဟာဖို႔ အေရးၾကီးတယ္လို႔ ျမင္လို႔ အခုလို ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား တင္ျပေပးလိုက္တာပါ။ ရလဒ္ေတြကို ဖိုရမ္မွာ ေစာင့္ဖတ္ေနပါ့မယ္။ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
P.S ဖိတ္ၾကားရမယ့္ ဧည့္သည္နဲ႔ စာနယ္ဇင္းေတြကို စာရင္းလုပ္ဖို႔ ကုိညီညီက ျဖည့္စြက္ေပးသြားပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။
No comments:
Post a Comment